Informace pro spotřebitele



Informace pro spotřebitele

Jako spotřebitel se do nepříjemné situace může dostat každý z nás, proto vám přinášíme informace, jak se co nejefektivněji domoci svých práv s pomocí Spotřebitelské poradny dTestu:

1. Uložte si do telefonu číslo poradenské linky dTestu 299 149 009, případně 222 767 221. Každý všední den od 9 do 17 hodin jsou vám k dispozici poradci uvedené poradny. Předplatitelé časopisu dTest mají k dispozici speciální poradenskou linku s přednostním servisem a další výhody. U nepředplatitelů je maximální délka telefonické konzultace omezena na pět minut.

2. Setkáte-li se při nákupu, reklamaci či v jiné situaci s problémem, se kterým si nevíte rady, a je všední den mezi 9. a 17. hodinou, volejte hned na telefonní číslo poradenské linky.

3. Potřebujete-li vyřešit složitější problém, mějte po ruce všechny písemnosti (např. účtenku, smlouvu, záruční list), připravte si stručné shrnutí problému, aby se poradce mohl v dané věci rychle zorientovat a poradit vám, jak postupovat.

Veškeré poradenství je poskytováno bezplatně, za volání platíte pouze cenu běžného hovorného na pevnou linku dle vašeho tarifu. Také můžete volat na telefonní linku 900 08 08 08, kde se jedná se o linku se zvýšenou tarifikací ve výši 8 korun za minutu volání.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (např. nedodržení poctivosti prodeje výrobků a poskytovaných služeb, užívání zakázaných obchodních praktik, nedodržení povinností při uplatňování a vyřizování reklamací), se může obrátit na regionální inspektorát České obchodní inspekce - Inspektorát pro Královéhradecký a Pardubický kraj, Balbínova 821/8, 500 03 Hradec Králové, telefon: +420 495 057 170 (dále jen „ČOI“). Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Do působnosti ČOI nespadají záležitosti týkající se potravinářských, zemědělských či tabákových výrobků. Zároveň není oprávněna řešit spotřebitelské problémy týkající se telekomunikací, poštovních služeb a dodávek energií. V těchto případech jsou k řešení příslušné jiné úřady státní správy.
Při podávání podnětu je třeba si uvědomit, že ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele z pohledu veřejnoprávního a nikoli soukromoprávního. Výsledkem proto může být uložení pokuty danému podnikateli, nikoli však rozhodnutí v konkrétní věci ve prospěch spotřebitele. Svých soukromoprávních nároků se spotřebitel musí domáhat např. prostřednictvím občanskoprávního řízení před soudem.

Libuše Rybková, odbor Obecní živnostenský úřad Městského úřadu Lanškroun

Zdroj: www.lanskroun.eu


Menu

10. 5. Blažena

Zítra: Svatava

Nejbližší akce v obci

29.5. Zastupitelstvo obce
3.6. Dětský den
17.-18.6. Damníkovská pouť
2.9. Loučení s prázdninami

Zobrazit Kalendář akcí
Zobrazit Aktuality

Najdete nás také na:

Damníkov FB1.jpg  Damníkov you tube1.jpg

Externí odkazy

SDH Damníkov
SG Damníkov
ZŠ a MŠ Damníkov
Knihovna Damníkov
Pošta Damníkov
Statistiky obyvatel Damníkov
Tipy na výlet Damníkov
Policie ČR Č.Třebová

E-Služby

Úřední deska
Czech Point
E-podatelna
Usnesení zastupitelstva
Mapové služby

Kontakt

Obecní úřad
Damníkov
56123
Provozní doba úřadu zde... Telefon: 465 394 113
Starosta obce
mob.: 775 660 375
Email: damnikov@ow.cz

Důležitá tel. čísla

Hasičský sbor - 150
Záchranka - 155
Policie - 158
Tísňové volání - 112
Další kontakty a odkazy >>

Předpověď počasí